Руските лъжи и пропаганда за геноцида в Донбас : Признания от хора на Пригожин! Видео :

0
64
0212546001658306288 2017094 920x708[1]

След бутафорния опит за метеж и разпадането на медийната империя на т.нар. „готвач на Путин“ Евгений Пригожин, бивши служители на медийната му империя разкриха част от тъмните тактики, използвани в медийните му кампании.

Сред тях са наемането на лица, които да се представят „жертви на украинските въоръжени сили“ в инсценирани репортажи, които подкрепяха фалшивия претекст на Русия за пълномащабното нахлуване в Украйна – нейната голяма Лъжа за предполагаемия „геноцид в Донбас“.

Информационната империя на руската лъжа За първи път западните санкции срещу Пригожин бяха въведени именно заради „Фабриката за тролове“ – така най-често наричат, появилата се през 2013 година „Агенция за интернет-изследвания“, която обвиняват в намеса в изборите в САЩ през 2018 година, пропаганда и дезинформация, пише изданието „Бумага“.

През 2019 г. се появява медийната група „Патриот“, в която влизат някои известни издания на „фабриките за тролове“: РИА ФАН, „Экономика сегодня“, „Политика сегодня“, „Невские новости“, „Слово и дело“, „Народные новости“и други.

„Приятелски“ на тази медийна група през годините стават стотици регионални медийни проекти от цяла Русия. Пригожин оглавява попечителския съвет на „Патриот“ до края на май 2023 г., но заради активното си участие във войната преминава на поста заместник.

През март 2022 година „фабриката за тролове“ създава нов проект – „патриотичният“ телеграм-канал „Киберфронт Z“, чиито сътрудници се занимават с очерняне на известни хора, които имат антивоенна позиция.

„По голямата част от хората в тези сюжети се представяха за „жертви“ на ВСУ (Въоръжените сили на Украйна), те бяха подставени, наети хора. Тези персонажи повтаряха вече заучени реплики и „пускаха сълза“.

Тези хора бяха наставлявани от оператор зад кадър, който ги инструктира да „говорят по-бавно“ или „повторете още веднъж този момент“, разказва бивш сътрудник на РИА ФАН.

На 12 юли, 2013 година жена разказва пред държавния руски Първи канал, че е била свидетел „на разпъването на 3-годишно дете от украински националисти“. По-късно блогъри и журналисти от Украйна и Русия доказват, че жената е актриса, а историята е измислена.

Друг добре известен развенчан пропаганден случай на „геноцида в Донбас“ е история от април 2015 г. Тогава руският телевизионен канал НТВ твърди, че 10-годишно момиче е било убито от украинските правителствени сили в Източна Украйна, припомняйки дезинформационната история за разпънатото момче от предната година.

Репортер на BBC, работещ на място в конфликта, успява да докаже, че и тази история е измислица.          https://youtu.be/HW-4a0P8sjs


ADS