Ощети ли ВАР Германия : Напусна ли топката терена при гола на японците?

0
59
0000552526 article21
Източник : Днес.бг

Феноменално, но факт – за втори път Германия претърпя тотален крах на Световното по футбол, като отпадна от Мондиал 2022 след като Япония надви Испания. Часове след края на двете срещи обаче един въпрос продължава да мъчи публиката по целия свят – топката пресече ли аут линията?

Победният гол на „самураите“ се случи точно след като топката изглеждаше така, сякаш бе преминала крайната линия.https://twitter.com/i/status/1598427815220748294

Дори след изрязване, мащабиране и оглеждане на кадрите от всеки ъгъл, топката изглеждаше невероятно близо. В крайна сметка беше отсъдено, че тя не е преминала напълно аут линията.

С други думи, ако сте начертали въображаема линия нагоре на 90 градуса от далечния ръб на линията, тя все още щеше да премине през извивката на топката, макар и съвсем малко, въпреки че частта от топката, която докосва земята, бе преминала границата напълно.

Първоначално голът беше отменен от асистент-рефера след дълга пауза, след това видео асистент-реферът (VAR) се намеси и в крайна сметка преднината на Япония се запази.https://twitter.com/i/status/1598426633244794885

„Видях снимка, която трябва да е манипулирана, не може да е истинска. Трябва да е била манипулирана“, каза селекционерът на Испания Луис Енрике. „Усетих, че се случва нещо подозрително, когато VAR отне толкова време, колкото и за решаване… Нямам какво друго да кажа.“

„За щастие отборът преминава в режим на колапс само веднъж на четири години, иначе нямаше да мога да се справя“, допълни той.

Противоречието събуди спомени за „призрачния гол“ на Франк Лампард срещу Германия през 2010 г., когато Англия отпадна на 1/8-финалите, и – без съмнение за германските фенове от 1966 г. и усилията на Джеф Хърст в продълженията, когато Англия спечели Световна купа.https://twitter.com/i/status/1598424826737213441

В Катар тези три точки за Япония означаваха, че Германия отпадна, а четирикратните победители паднаха в груповата фаза за втори пореден турнир.

И все пак – премина ли топката аут линията? В реално време по телевизията топката изглеждаше така, сякаш е напуснала терена. Телевизионните повторения сякаш също затвърдиха убеждението, че топката е напуснала и ВАР правилно ще отмени този гол, но след малко над минута преразглеждане, главният рефер посочи центъра.

Социалните мрежи бяха заляти от стопкадри, на които също е трудно да се повярва, че топката е в игра.

Технологията и имплантираният в топката чип отчетоха, че всъщност тя не е напуснала с целия си обем игрището заради милиметри.

Това накара реферът да зачете гола, а и след мача се появи кадър отгоре, който наистина показва, че топката не е напуснала терена с абсолютно целия си обем, както гласи правилото.

Тъй като технологията Hawk-Eye на голлинията не е налична и няма публикувани изображения, футболните фенове създадоха домашни версии, за да демонстрират как топката все още може да е в игра.

„Голът на Япония обяснен доста грубо. Гледката отгоре е критична“, пише спортният коментатор на BBC Алистър Дърден, публикувайки своето видео у дома, обясняващо спорното положение.

„Защо не можете да се доверите само на снимка дали топката е преминала изцяло линията“, пише друг потребител.