Адвокат съди АПИ заради ограничението от 90 км/ч на АМ „Тракия“ – излязло му солено!

0
460
1554550994906481

Над 8000 шофьори не са спазили позволената максимална скорост по аутобана между Стара Загора и Чирпан

40-километров участък от автомагистрала „Тракия“ е изпитание за шофьорите. И за техните портфейли. Трасето в района между Стара Загора и Чирпан е трудно да преминете без риск от морска болест, заради вълните по асфалта. Затова участъкът е с ограничение на скоростта от 90 км, въведено от АПИ през 2018 г, пише Флагман.бг

Направено е пълно обследване и са набелязани всички необходими мерки, за да бъдат отстранени дефектите в компрометираната отсечка, казват от пътната агенция. Ремонтът на участъка от Стара Загора до Чирпан по автомагистрала „Тракия“ не е започнал и слабо вероятно да започне тази година, защото не са налични необходимите пари.
„Стойността на ремонта се оценява на около 60 милиона лева“, изчислява инж. Иван Досев – член на Управителния съвет на АПИ, предаде бТВ.

Междувременно отсечката продължава да бъде със скоростно ограничение от 90 км. Скорост, която над 8 хиляди шофьори не са спазили. И им е излязло солено.zx320y180 34085191

Адвокат Атанас Костов получава фиш от 650 лева за превишена скорост на същата тази отсечка. И завежда първото съдебно дело срещу Агенцията за пътна инфраструктура. Юристът често пътува по магистрала „Тракия“, за да се явява по дела в София и Пловдив, а в конкретния случай е имал случай в Стара Загора. „В конкретния случай не съм забелязал знака за ограничението на скоростта“, заявява адвокат Костов, който е разбрал за него едва след като е получил фиша. Но според него този знак е незаконен, защото по закон такова ограничение може да се въведе само при ремонт, но такъв не е започнал, нито планиран.  Що се отнася до становището на АПИ, че не могат да ремонтират въпросния участък на магистралата, Костов е категоричен, че „няма как виновното поведение на българската администрация да ни бъде вменено на нас, след като сме платили данъци и винетки“. По закон АПИ са длъжни да осигуряват „скоростно и безопасно“ движение по пътната мрежа.


ADS