дом Бизнес За 4 години ще се построят 5 тунела и 6 моста! Единият...

За 4 години ще се построят 5 тунела и 6 моста! Единият тунел е под Шипка!

0
439
orig1 3
Източник : Дир.бг

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Тодор Василев подписа договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на тунела под Шипка. Изпълнителят – Консорциум „ПСВТ“, избран още преди година, включва три български дружества – „Хидрострой“, „Пътни строежи – Велико Търново“ и „Пътинженерингстрой-Т“.

Стойността на проекта, който включва нови тунели, мостове, подлез, е 358 020 000 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 240 дни (8 месеца) за проектиране и 1280 дни (три години и половина) за строителство.

За преминавате през тунела под Шипка няма да се плаща такса.

Какво ще се строи и къде

Обществената поръчка предвижда изграждането на участък с дължина 10,549 км, от които 7,96 км са ново строителство, а 2,59 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово – Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км.

 

Обход на Габрово и тунел под Шипка

Обход на Габрово и тунел под Шипка

Останалите 4 тунела са по-малки – съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и др.

Тунелът под вр. Шипка ще е на един километър западно от прохода Шипка и на един километър източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната – в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара.

Ще се плаща ли за преминаване

За преминаването през тунела под Шипка няма да се плаща допълнително, той ще се ползва като част от републиканската пътна мрежа с платена винетка или тол такса. Очакванията са през него да преминават 10 000 пътни превозни средства на денонощие, или двойно повече от сега по маршрута.

Съоръжението ще е възлова точка при движението в посока Север – Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).

Проектът „Проектиране и строителство на обект: „Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка“ е включен в проекта на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. на ЕС.

Строителният надзор ще бъде възложен на ДЗЗД „Трансконсулт – Свеко“. Техният договор е 6 479 935,20 лв. с ДДС.


ADS