Даже не знам дали може да се нарече организация, защото според разследване на „Свободна Европа“ зад нея официално стои един единствен човек, някой си Николай Николов, който има обща фирма с общински съветник от ВМРО.
Новинарите в bTV, които имат претенциите да са професионалисти, би трябвало много добре да знаят за какво става въпрос. Новинарският екип на bTV разполага с мощен финансов и кадрови ресурс и затова съм изненадан, че той продължава да тиражира фалшиви данни, подадени от тролове. В началото на декември новините на БНТ също се издъниха и разпространиха данни на нещото, наречено „Барометър България“.
Във времето това са правили и от Nova, и от телевизия „Европа“. Вчерашните „социологически данни“ обаче бяха разпространени само в няколко маргинални сайта като skandal.bg, vihrogon.bg, в сайта на bTV и разбира се – „горещо в ПИК“. Дали в bTV се гордеят да са в тази редичка?
Сега, специално за bTV, ще припомня каква уникална социология прави нещото „Барометър България“. Тези данни съм ги цитирал в моето предаване по „7/8 Ти Ви“ още през 2019 г. Седмица преди местните избори нещото „Барометър България“ твърдеше, че на балотаж в София ще отидат Йорданка Фандъкова от ГЕРБ и Ангел Джамбазки от ВМРО, който на първи тур щял да получи 19,4%. Хубаво, но Джамбазки получи 3.9% и завърши пети. Нерде балотаж, нерде пети?
Пред „Свободна Европа“ единственият човек, който стои зад „Барометър България“, казва следното: „Ако се чудите как попадат данните ни на определени места – изпращаме прессъобщение и ако дадена медия иска да ги ползва, го прави“.
„Така значи – някакъв човек, който твърди, че е социологическа агенция, е изпратил данните на bTV и те са решили да ги ползват.
Абе, то ставало много лесно. Днес и аз мисля да изпратя социологически данни на bTV – правени са от социологическа агенция „Термометър“ и според тези резултати Бирената партия ще получи 10% на предстоящите избори. И ще чакам bTV да ги обявят. Фейсбук.