„Вълните“ по пътищата са заради шлака? Министър Шишков заговори за сериал „Кражбата на магистрали”!

0
447
1677741583824241
Източник : Флагман

Хората се шегуваха, че усещат морето още в участъка от „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора, каза той

Една трета от асфалта от Северната скоростна тангента липсва.  По първоначалната информация, която имам от снощи, най-вероятно ще намерим и шлака, а това означава, че е сложен друг материал, не този, който следва да бъде поставен, каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия регионалният министър Иван Шишков. Той влезе в студиото с ядка от пътя и обясни, че е подобно положението и с другите скоростни пътища.

Може ли сантиметър да е мерна единица за кражба и липсващите 6 на колко милиона кражба са равни, попита водещата Мира Иванова.

Ще влезе ли някой в затвора е големият въпрос, който започвам да си задавам, добави колегата й Виктор Николаев

„За 7-8 години тези магистрали придобиват вид, при който всички сме недоволни от състоянието на пътищата и започват основни ремонти”, коментира министърът. Той посочи като пример „вълните” по магистрала „Тракия” между Чирпан и Стара Загора, които бяха ремонтирани миналата година.

„Хората се шегуваха, че усещат морето, защото доста по-рано „вълните“ ни посрещаха по магистралата“, заяви Шишков.

Още вчера той каза, че от асфалта от Северната скоростна тангента липсва около 1/3 от това, което е трябвало да бъде.

„При настилка от 20 см по проект, проверката на място показва, че тя е с една трета по-малко”, каза министърът.

„За другите магистрали асфалтът е планиран за 28 и 30 см, тук е планиран 20. Но най-странното е, че и те са им се видели много и е изпълнено на 13,5-14 см”, коментира той.

Предстои да бъде направен анализ колко пари са спестени, има ли още нарушения и дали става ли въпрос за кражба.

„От последния месец, в който правим всички тези проверки, те се превърнаха в сериал „Кражбата на магистрали”. От всяка проверка излиза едно и също нещо – 25-30% от асфалта липсва”, каза Шишков.

Той е категоричен, че е невъзможно да са се изтъркали.

След като Николаев попита какъв процент се е откраднал от предвидените и платените материали, Шишков отговори, че може да направи анализ само за липсващия асфалт. „Тука е 32-33%. Става въпрос за 16 км от трилентов път. Същият бе процента между София и Яна“, уточни той.

На въпроса кой е изградил пътят той не отговори, тъй като имало изпълнители и подизпълнители. Затова други органи ще търсят истината.

„Единственото хубаво нещо, ако може да се говори за такова, е че става въпрос за финансиране с европейски пари и най-вероятно Европейската прокуратура ще се занимава с този случай. Другите магистрали „Марица“ и „Хемус“ обаче са строени със средства от нашия джоб“, поясни министърът.

Очакваме по-сериозни действия, защото това вече е рецидив, добави той.

„Възложителят е един и същ за всички магистрали – Агенция пътна инфраструктура. Строителите обаче са различни. На „Марица“ е италиански, а на един от лотовете на  „Тракия“ – гръцки“, заяви Шишков.

„Други органи ще разследват дали някой няма да се окаже необяснимо богат в един момент. През 2015 г. е започнал строежът“, уточни той.

Водещият предлага за всяка „ядка“ на магистрала да се сложи снимката на министъра и на шефа на АПИ, който е „хапнал“ от нея, а министърът коментира, че това е много хубава идея.

„Мащабите на липсите по магистралите ме изненадаха. След като излязат резултатите от всички проверки, ще се наложи да направим съвместна пресконференция с вътрешният министър“, заяви Шишков.

Според него, министърът, за който се установи, че по време на неговото управление са станали кражбите, носи само политическа отговорност, тъй като никъде не се е разписвал.

„Проблемът е бил в начина на управление на държавата, но то има политическата и криминалната страна. Втората е тази, която е подписвала. Със сигурност има престъпление, защото най-вероятно някой се е разписвал, че настилката е 20 сантиметра, а не е“, подчерта той.

„Ние всички ще платим ремонта на тези магистрали, тъй като парите ще са от държавният бюджет. Ще се наложи, защото на седмата година пътищата започват буквално да се разпадат. В края на тази година ще трябва да направим проекти за основни ремонти на магистралите, а не да ги „ремонтираме“, както през 2019-та, когато бяха възложени като текущи. Когато са без проект, няма надзор и въвеждане в експлоатация. Това е номер, за да го няма този с подписа“, обясни министърът.                                                                                                                                                 Капитан : Най-интересното е че някои вместо в затвора се канят да влизат в парламента!!!


ADS