„МОСКВИЧ“ СЛАГА САМО НАДПИСА „ПРОИЗВЕДЕНО В РУСИЯ“ ВСИЧКО ОСТАНАЛО Е ОТ КИТАЙ!

0
50
l moscvich jas1
Китайски Москвич!

На 23 ноември бе открита „поточната линия“ на „Москвич“ в Москва в бившия завод на „Рено“. Руски блогър обаче публикува видео, в което твърди, че колите не само са напълно китайски, но и се произвеждат изцяло на територията на Поднебесната империя.

За да станат руски, някои части на автомобилите се разглобяват и така се пращат в Русия, за да могат в московския завод те просто да бъде окомплектовани наново. Производство в класическия смисъл на думата, извън поставянето на табелите „Москвич“ и „Произведено в Русия“, в завода в Москва няма. Късото видеото е споделено в Twitter от NEXTA TV.

Новината за планираното възкресение на съветската марка автомобили дойде през лятото, след като западни автомобилни концерни напуснаха страната заради инвазията на режима на Владимир Путин в Украйна. Руски медии още тогава съобщиха, че новите коли ще се правят в завода на „Рено“, който бе национализиран след оттеглянето на френската компания. Там, твърди кметът на Москва Сергей Собянин, до края на годината ще са готови 400 бензинови и 200 електрически автомобила.

Бързо стана ясно, че новият модел на фалиралата отдавна съветска марка всъщност е точно копие на китайския кросоувър JAC JS4 в две модификации – с бензинов и електрически двигател. Колите изглеждат напълно идентични – разликата е в емблемата на предния капак и името на модела. „Руският“ вариант се казва „Москвич Яуза“.

За възобновяване на автомобилопроизводството се наложи сътрудничество с китайския автомобилен производител Jac Motors, а в рекламни видеоклипове се говореше за помощта на китайците към „руските им приятели“. Всъщност става дума за повече от помощ.

Произведеният изцяло в Китай автомобил получава титлата „Произведено в Русия“, учуден е блогърът. И носи името „Москвич“.

На този фон Руското министерство на промишлеността обяви, че производството в „Москвич“ ще осигурява около 40 000 работни места в Русия. Дали това е така или част от кремълската пропаганда? Здравата логика подсказва, че е по-скоро второто. Факт е обаче, че автомобилният сектор е един от най-засегнатите от санкциите срещу Москва заради инвазията в Украйна. От началото на войната до края на октомври продажбите на нови автомобили в Русия са спаднали с 60% на годишна база.

В „приятелското“ сътрудничество между Русия и Китай за възраждането на „Москвич“ обаче има и западна следа. И тя води до германската автоиндустрия и в частност Volkswagen.