дом Политика Метро в Бургас – сериозната и амбициозна задача на коалиция Ние,...

Метро в Бургас – сериозната и амбициозна задача на коалиция Ние, гражданите!

0
524
41
Източник : Грамофона

Бургас може да има леко метро. Амбициозната идея е на коалиция „Ние, гражданите”, която даде старт на предизборната си кампания. Сериозните намерения на местните политици съобщи кандидатът за общински съветник и журналист Ангел Божидаров.

256x1921
влакче метро

„Още от първия ден на новия Общински съвет колегите от „Ние, гражданите”, които ще бъдат избрани, ще започнат сериозна работа с крайна цел – изграждане на леко метро в Бургас. Леко метро означава 3 в 1 – наземна железница, там, където трябва да прескочи река или мост се двига във въздуха на бетонови пилони- това го има в цяла Европа, и само в централна градска част от жп гарата до хотел „Космос” ще влезе под земята, а оттам излизайки отново на земята  да се раздели на две-към комплексите „Изгрев” и „Славейков”. Това не е идея от сега, вчера или онзи ден. Тази идея е с давност 8 години”, обясни Божидаров. “ Преди 8 години говорих с кмета Димитър Николов по този въпрос, но тогава ставаше дума за изцяло подземен вариант на стандартно метро, което не можеше да се осъществи предвид някои пречки. Денивелацията на М. Рудник, подземните води , по-малко от 300 000 жители в Бургас, както и по-високата цена. С варианта за леко метро всички тези пречки отпадат“-коментира Божидаров.

Metro M2 Lausanne1
наземно метро

Той е категоричен, че след изборите с колегите си ще поискат всички политици от новия местен парламент да подкрепят предложението, а за целта ще бъде свикана и кръгла маса със специалисти, които да дадат идеи как точно може да стане реализацията на проекта.

По думите на Божидаров финансирането на бъдещото леко метро може да е с Евро пари. „Наскоро г-н Новаков, Евро депутат от ГЕРБ обяви, че Евро комисията отваря нови програми в периода 2021 до 2027 г, а първата е за транспорт”, уточни още кандидатът за общински съветник.

По груби сметки той пресметна, че мащабният проект би струвал около 200 милиона Евро, тъй като километър от трасето, според специалисти, излизал около 10 милиона Евро. По новите програми ЕС , ще финансира 70%, а за общината остава съфинансиране от 30%, или около 60 милиона Евро. Божидаров дори изтъкна, че изграждането на лекото метро в града ще е по-евтино от интегрирания градски транспорт в Бургас. Според него съфинансиране от Общината също няма да е проблем, защото метрото се строи по около 3-4 км. на година и времето е по-дълго, тоест парите се разсрочват във времето.

Сред идеите на политиците от „Ние, гражданите” са изграждането на паркинги във всички комплекси в града, проект за строеж на общински стадион в най-големия комплекс „Меден рудник”, проектиране на статуя на бургаския символ „Св. Николай Чудотворец”, неделен пазар на дребните производители, които да могат да продават продукцията си, както и изграждане на втори етаж на паркинга зад Трета поликлиника, а вбъдеще и трети. От местната коалиция ще настояват и за отпадане на разширения вариант на синята зона и същата да остане само в центъра на града, при граници: ул. „Булаир”- ул. „Хр. Ботев”- ул. „Сан Стефано”- ул. „Цар Симеон”.

„Бургас трябва да се превърне в умен град, с умни политици и умни решения. Ще предложим да се създаде градски съвет, в който да участват кметът на града, представители на бизнеса, граждани, хора с увреждания, представители на летището и пристанището. Бургас трябва да стане по-зелен град и да има силна местна икономика” , коментира по време на откриването на кампанията кандидатът за кмет от „Ние, гражданите” Теодор Шейков.

Водачът на листата бизнесменът Бенчо Бенчев определи листата от кандидати за съветници като достойна и обяви желанието си от коалицията да са втора политическа сила в бъдещия местен парламент.

Галерия

111111

ADS