Европейски медии към ГЕРБ: Отразяваме корупцията ви безплатно!

0
177
chekmedzhe pachki 655x3691

Брюкселският сайт EURACTIV изпратил имейли до редакциите на Дойче Веле, Шпигел, БиБиСи, Гардиън, Евронюз, Политико, ИЮОбзървър с въпрос дали публикациите за корупцията в България са платени.                                                                      Започват да валят опровержения. Редакциите подчертават, че не приемат външно заплащане, за да информират читателите и зрителите си, защото това би било грубо нарушение на професионалните им задължения и на журналистическата етика.

                                                                                                                                  Така те отрекоха вчерашното обвинение на депутата от ГЕРБ Тома Биков, че публикациите им за България са платени, като подчертават, че подобни практики са им чужди.

Сред реакциите във Фейсбук много са мненията, че внушението на Биков за подкупността на западните медии почива върху собственото му – и на ГЕРБ – разбиране за работа с четвъртата власт. То със сигурност върши работа у нас, но не и в чужбина“, заключава сайтът.

„Ние не сме получили нито един сигнал за оттеглена подкрепа от страна на Европейската народна партия (ЕНП). Това, което се разиграва в европейската преса, са директно платени публикации от българи“, заяви вчера Биков пред БНТ.

Запитан обаче кои медии и публикации визира, Биков не можа да посочи конкретно. „Понеже нямам доказателства, няма как да кажа конкретна публикация, но една не малка част от тях са си поръчки“, твърди Биков.

„Европейските медии между другото също вземат пари“, посочи Биков без да уточни. „Ехее, колко хора, които да поръчват в България, не е толкова скъпо. Не мога да казвам имена”, каза Биков в национален ефир.

За нестихващите протести в България срещу правителството на Бойко Борисов и главния прокурор Иван Гешев, както и за проблемите с корупцията у нас, пишат не само издания от Западна Европа, а и отвъд океана.

С материали, отразяващи обстановката у нас, излязоха „Ди Цайт“, „Ди Велт“, вестник „Райнпфалц“, „Шпигел“, „Индипендънт“, Евроактив, Евронюз, „The Brussels Times“, „Политико“, „Интелинюз“, „Гардиан“, Полски институт за международни отношения, “Файненшъл Таймс” (ФТ), американската медия The World и други, припомня БГНЕС.


- Реклама -

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете вашият коментар!
Моля въведете вашето име тук