Магистралата Бургас-Варна – с пари от бюджета? Частници искат да вземат тази до Велико Търново!

0
501

Изграждането на магистрала, която ще свързва двата най-големи крайморски града – Бургас и Варна може да стане с пари от държавния бюджет или по оперативна програма, тъй като няма интерес към нея от частници, предаде „24 часа“. На принципа на концесиониране може да бъдат построени тази от Велико Търново до Русе и тунелът под Шипка, съобщи регионалният министър Петя Аврамова.

„Големите пътни проекти в България се финансират със средства от държавния бюджет, по оперативни програми, а с новия закон могат да се дават и на концесия“, каза министъра.

Тя подчерта, че концесиониране ще е възможно след пускането на толсистемата. Тогава частните инвеститори можели да си върнат вложенията чрез пътните такси, които ще събират за преминаване през дадена отсечка или съоръжение. Очакванията са приходите от толсистемата да бъдат над 1 млрд. лв. годишна.

Авромова уточни, че още не е пуснат нито един проект на концесия, но такива варианти се обмислят. По думите й, вече имало интерес към магистрала от Велико Търново до Русе и към тунела под Шипка.

За ремонтите по магистрала „Тракия, тя обясни, че се предвиждат през тази година да стартират и приключат ремонтите на отсечката между Чирпан и Стара Загора. Индикативната стойност е около 60 млн. лв., но такива средства няма в бюджена на Агенция „Пътна инфраструктура“ и ще се разчита на средства, които да се отпуснат от хазната.

Аврамова посочи, че имало проблем в този участък не само с горния асфалтов пласт, който е с неравности, а ив конструкцията на пътя. Министърката обясни, че първо трябва да се направи основен ремонт и след това да се сложи нов асфалт.

В министерството били наясно, че ограниченията на скоростта в този участък изнервят шофьорите. Поради това се проучвала възможността за различна максимална скорост в двете платна на магистралата. В лентата с неравности ограничението щяло да остане 90 км в час, а в изпреварващата да е по-висока – 120 км. Тя допълни, че откакто има това ограничение от 90 км. се отчита спад на пътните инциденти в този участък.

През април стартира строителството на 2 нови отсечки от магистрала „Хемус“. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на изслушване в парламента.
Тя обясни, че отсечките са в участъка от 134.14 км, за който в края на 2018 г. правителството отпусна 1.35 млрд. лв. от бюджета. Той ще се строи от държавната фирма „Автомагистрали“.


ADS