К. Бачийски : Термо камерата на летище Бургас не е ефективна?

0
511
KB1

Едно от основните предложения е свързано с посрещането на пътници на летище Бургас

През последните две седмици съветниците от ПП „Средна европейска класа“ направиха редица срещи между институции, анализираха положението в региона и отправиха редица предложение за подобряване на мерките за превенция и безопасност срещу разпространението на корона вируса в Бургаска област.

Едно от основните предложения е свързано с посрещането на пътници на летище Бургас.Там вече е инсталирана нова термокамера за измерване на температурата на пристигащите пасажери, но според  зам. председателя на Средна европейска класа Константин Бачийски може значително да се подобри ефективността мониторинг на пристигащите пътници.

Съветникът се позовава на техническите характеристики на този модел камери, чийто основен недостатък се състои в това, че от ключово значение за точното измерване на температурата на всеки преминаващ през зоната е разположението на наблюдавания човек и разстоянието от него.1573663476589601

В случай, че определен пътник на летището не гледа точно към камерата или са струпани много пасажери на едно място, тогава устройството не е в състояние да установи със сигурност повишена температура.

Допълнително условие за изкривяване на данните създава още една специфична особеност на този тип технологии. Камерата отчита най-високата температура в помещението и при това положение, ако в залата за пристигащи пътници например има трима души, от които един е с температура от 39 °C, а други двама с по 38 °C , системата би регистрирала единствено показателите на пасажера  с 39°C, а другите двама могат да бъдат пропуснати.

Важен факт е и това, че при разстояние от 15 метра отклонението при измерването на температурата може да е до 2°C, т.е  човек с температура от 38° може да бъде отчетен като такъв с 36°C. При значително намаляване на разстоянието до обекта измерването е много по-точно, като отклонението в данните се намалява до 0.4°C , пише Флагман.

Бачийски посочва като оптимално решение в този случай на всяко гише за проверка на документите на пристигащите пътници да има поставена такава камера, която да наблюдава фронтално всеки човек от близко разстояние. Във възникналата криза с коронавируса се оказва, че и термокамерите вече са дефицит, а срокът за доставяне от повечето производители е над два месеца.21120859241

Ето защо зам. председателят на Средна европейска класа предлага като решение  термокамерата на Летище Бургас да бъде позиционирана в коридора след паспортната проверка, които води към лентите за багаж.

„Пространството в този коридор е стеснено и при поставянето на термокамера на тавана, наблюдаваните пасажери ще се движат фронтално срещу съоръжението и на разстояние около метър от него. По този начин ще се постига максимално възможна в тези условия точност на измерванията и ще се избегне възможност за струпване на пътници и „изкривяване“ на резултатите от мониторинга“ – аргументира предложението си съветникът.

Константин Бачийски вече е обсъдил с ръководството на Летище Бургас да се обособи „зона за карантина“ в старите терминали на летището, където да бъдат отделяни и изолирани пътници с висока температура. Отделно в тази зона могат да се обработват полетите от по-рискови дестинации без да се смесват с потоците от останалите пътници. В момента в съществуващия изолатор могат да бъдат приети едновременно само няколко пасажери с признаци за наличие на „корона вирус“

chistachka
снимка летище София:

Съветникът препоръчва още отсега да се осигури  микробус или малък автобус за транспортиране на тези пациенти до УМБАЛ Бургас вместо предвидената по протокол в момента линейка, която трудно би могла да обслужи повече потенциални носители на вируса.

„Предполага се че повечето хора пристигащи със самолет би трябвало да са в сравнително добро здраве, да ходят на крака така, че по-голямата част от тях, спокойно биха могли да се извозват със специално отделен за тази цел микробус или малък автобус, които би могъл при необходимост да превозва значително повече хора от една линейка.“  – коментира Бачийски.

Константин Бачийски посочва като сериозен пропуск и това, че при излизане на хора от България в посока Турция през КПП Малко Търново турските власти измерват температурата на всеки пътник, а обратно на влизане в България това не се е прави.

„Двете летища на Истанбул се използват от много хора от района на Бургас, особено за по-далечни полети в страни , където в момента са обявени случай на коронавирус. В тази връзка, за да намалим възможното разпространение, е много важно да се осъществява такъв контрол и при близане в България   След разговор с директора на РЗИ д-р Паздеров, получих уверение , че до края на седмицата приключваща на 8 март, това ще се прави и от българска страна. Така че надявам се вече тази пробойна да е затворена“ – сподели Константин Бачийски.


ADS