Реформата в БДЖ – да се стига за три часа и половина до морето!

0
9
nov vlak25[1]
Нюз. бг

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов направи проверка на строителните дейности по жп линията Костенец-Септември, в близост до село Габровица. Преди дни приключи прокопаването на най-големия тунел в този участък, с дължина близо 2,5 км.

„Направихме символичното събаряне на каменната стена. Този тунел е с обща дължина близо 2,5 км като се копаеше едновременно и от двете страни. Днес се видя, че има светлина в тунела за българските железници“, доволен е Караджов.

Ремонтът на десетте такива участъка в страната трябва да завърши до 2029 г., очаква министърът. Той отчете, че това е едно от затрудненията за намаляване на скоростта и закъснението на влаковете.iryo vlakove biznes klasa[1]

„Имаше огромно закъснение и на практика цялата 2024 г. работата тук беше замразена“, напомни министърът на транспорта. В момента има сериозни причини да се вярва, че до 2029 г. това трасе около село Габровица в района Костенец-Септември, ще бъде завършено, очаква Гроздан Караджов. Той добави, че ако се постигне средна скорост от 140 км/ч би трябвало да може за три часа и половина да се стигне от София до Бургас с влак.

Целта на реформата в железниците е тя да стане гръбнакът на българския транспорт. Със сигурност можем да предложим много по-висок комфорт с БДЖ, отколкото с кола“, посочи Гроздан Караджов, като даде пример, че във влака може да се пътува екологично, без да се замърсява въздуха, да се срещнат няколко семейства и да пътуват заедно, да посетят вагон-ресторанта и др.


ADS