Ужасяващо разкритие за катастрофата на Air India 171: Горивните клапи е възможно да са били умишлено изключени!

0
1
768x432[1]
Нюз.бг

Разследването на катастрофата на полет Air India 171, при която загинаха над 260 души, разкри обезпокоителни подробности, напомнящи за случая с германския пилот Андреас Лубиц, който през 2015 г. умишлено разби самолет на Germanwings във френските Алпи, показват предварителните данни след разчитането на черните кутии на самолета.

Според пълния предварителен доклад и двете горивни клапи на 12-годишния Boeing 787 Dreamliner са били рязко преместени в позиция „cut-off“ – команда, която прекъсва подаването на гориво към двигателите и обикновено се използва само след кацане. Това е довело до пълна загуба на тяга едва секунди след излитането от летището в Ахмедабад, Индия, на 12 юни.

По-рано бе разпространена частична информация, която не обяснаваше възможните механизми на прекъсване на горивото.

Кокпит записите разкриват зловещ диалог между пилотите. Единият пита: „Защо изключи горивото?“, на което другият отговаря: „Аз не съм“. Засега не е ясно кой от двамата – капитанът или вторият пилот – е изрекъл кое от двете изречения. По време на инцидента вторият пилот е управлявал самолета, докато капитанът е наблюдавал.

Капитанът, опитен пилот на 60-годишна възраст с над 8200 летателни часа е бил пилот-инструктор в индийския национален превозвач и му е предстояло да се пенсионира не след дълго.

Въпреки че горивните клапи са били върнати в нормално положение, и започнал автоматичен процес на повторно запалване на двигателите, самолетът вече се е намирал в критична ситуация.                                                                    Единият двигател е започнал да възстановява тяга, докато другият все още не е възвърнал пълна мощност, когато машината се разбива в гъсто населен квартал. Полетът е продължил по-малко от 40 секунди.

Разследващите, включително експерти от Boeing, General Electric, индийските авиационни власти, както и наблюдатели от САЩ и Великобритания, изразяват съмнения, че е възможна случайна активация на двата превключвателя.

Горивните клапи са защитени със специални механизми против неволно задействане, включително заключващи лостове и защитни скоби – технологии, използвани от 50-те години насам.                                                                                                             „Почти е невъзможно и двата превключвателя да се преместят едновременно с една ръка“, коментира канадски авиационен експерт пред Би Би Си.

Катастрофата се превръща в една от най-загадъчните в историята на индийската авиация. Самолетът успява да се издигне едва на 190 метра преди да се разбие в медицински колеж в индийския град Ахмедабад.

Разследването продължава, а в обществото растат тревогите, че причината може да е човешка намеса – възможен саботаж или дори умишлено действие, напомнящо трагедията с полет 9525 на Germanwings.

Самолетът Airbus A320 се разби във Френските Алпи, след като вторият пилот Андреас Лубиц умишлено заключи вратата на пилотската кабина и насочи машината към планината. Загинаха всички 150 души на борда, включително цял немски гимназиален клас, бил на екскурзия в Испания.

Разследването показа, че Лубиц е страдал от тежка депресия и е скрил психическите си проблеми от работодателите си.                                                      Той е използвал познанията си и процедурите, за да изключи автопилота и да започне контролирано снижение, докато капитанът е бил заключен извън кабината и не е могъл да се върне вътре.

Случаят предизвика глобална промяна в политиките за безопасност – включително въвеждането на правило винаги да има двама души в пилотската кабина по време на полет.

Сега, при катастрофата на Air India 171, разследващите се изправят пред ужасяващо подобен сценарий – необяснимо, но координирано изключване на двете горивни системи, при което не е изключена и човешка намеса.


ADS