Климатиците на трамвайните мотриси тип Т6А2 не са с външни тела за битови климатици. Категорично опровергаваме изнесените подвеждащи твърдения и подчертаваме, че монтираните климатици са фабрично произведени за превозни средства.
Това заявиха в официално съобщение до медиите изпълнителният директор на „Столичен електротранспорт“ Евгений Ганчев и председателят на Съвета на директорите на дружеството Георги Аврамов.
Преди два дни стана ясно, че общинската компания е започнала монтажа на климатични системи на 70 стари трамвая, движещи се по линиите в София. Инициативата цели да подобри условията на труд на ватманите през горещите летни месеци, като в кабините им се инсталират климатици с видими външни тела, монтирани над тях.
Общинският съветник от „Продължаваме промяната – Демократична България“ (ПП-ДБ) Симеон Ставрев обаче написа във Фейсбук, че „турски климатици за по 8595 лв. без ДДС ще монтира общинското дружество „Столичен електротранспорт“ ЕАД върху до 70 стари трамвая“.
„Подобни на домашни климатици, които стърчат над кабините на ватманите на трамваите в София? Не, не е шега. Цената изглежда сравнително висока. Намирам почти същите в „Амазон“ за 805 евро.
Не може уред с монтаж, който изглежда да може да се монтира и в камион, кемпер, ван и т.н. да струва в пъти повече, отколкото се намира на свободния пазар. Дори не искам да коментирам факта, че са сложили вертикални, а не хоризонтални външни тела“, добави Ставрев.
От „Столичен електротранспорт“ са категорични, че това, което се вижда на покривите на трамвайните мотриси тип Т6А2, не е външно тяло за битови климатици и е произведено специално за монтаж на пътни превозни средства.
В официалното съобщение на компанията се посочва още, че по-старите мотриси не са фабрично климатизирани и водачите са подложени на климатични условия, опасни за здравето им и за безопасността на пътниците и намереното решение е без друга алтернатива на този етап.