Правителствената информационна служба излезе с уточнение, след като в чуждестранни и български медии се появиха публикации, касаещи полета на председателя на Европейската комисия до Пловдив.
От кабинета „Желязков“ потвърдиха, че по време на подход за кацане на летището в Града под тепетата е изчезнал GPS сигналът. В същото време началникът на Летище Пловдив категорично отрече с полета и кацането на Урсула фон дер Лайен да е имало притеснение, още повече, че самият той през цялото време го е следил на флайт радар.
„По време на полета на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен до Пловдив имаше неутрализиране на спътниковия сигнал, подаващ информация към GPS навигационната система на самолета.
По време на подход за кацане на летище Пловдив е изчезнал GPS сигналът. С цел осигуряване безопасността на полета от РВД незабавно предложиха алтернативен подход за кацане по наземни навигационни средства (инструментална система за кацане).
Наземните навигационни средства, които България използва, са независими от GPS системите и позволяват безопасно и надеждно кацане“, обявиха от правителствената пресслужба. Оттам уточниха още, че пренасочване на полета не се е наложило. „По предварително планирана и съгласувана програма с екипа на ЕК, кацането беше предвидено на летище Пловдив“, добавя оттам.
Полетът на Урсула фон дер Лайен е бил изпълняван със самолет, нает от Европейската комисия.
В същото време директорът на пловдивското летище Красимир Пешев категорично отрече с полета и кацането на Урсула фон дер Лайен да е имало притеснение, още повече, че самият той през цялото време го е следил на флайт радар.
Пешев обясни, че е рутинна практика, ако има проблем с едната система за кацане ERVAV, да се ползва друга – в случая ILS, както е станало вчера.