„Маркет линкс“ : При избори днес ИТН и Доган аут от парламента! Копейките се сгромолясват!

0
33
IMAGE 12857982 40 0 900[1]
Нюз.бг

При едни евентуални избори днес в парламента биха влезли седем политически сили, а две от формациите в сегашното народно събрание биха изпаднали. Това показват данните от последното проучване на социологическата агенция „Маркет линкс“.

Проучването е финансирано и реализирано съвместно за bTV, като е проведено сред 1007 лица над 18 години в периода 18-28 август.

Според представените данни като първа политическа сила се запазва ГЕРБ-СДС с подкрепата на 22,8% от заявилите, че ще гласуват. На второ място все още стои коалицията ПП-ДБ с подкрепа от 13,3%, а веднага след тях е „ДПС – Ново начало“ на Делян Пеевски с 12,6%.

Четвърти са „Възраждане“ с подкрепа от 9,7% сред заявилите, че ще гласуват, а пети са БСП – с 5%.

Малко над чертата се запазват МЕЧ на Радостин Василев (4,2%) и „Величие“ на Ивелин Михайлов (4,1%).

„Има такъв народ“ и „Алианс за права и свободи“, която в четвъртък обяви, че ще стане партия, остават под чертата. За партията на Слави Трифонов биха гласували около 3%, докато за АПС – 0,5%.

16,8% не са решили за кого биха гласували, а 5,5% заявяват, че ще гласуват за друга партия.

Проучването не отчита нова потенциална партия на президента Румен Радев. Според социолога от агенцията Добромир Живков подкрепа за него потенциално ще дойде от хората, които не гласуват.

Едва 11% е доверието на обществото към Народното събрание а 66% е недоверието! Съдебната система и в частност прокуратурата е другата институция с най-ниско доверие сред българите.

Симпатизантите на ПП-ДБ, „Възраждане“, МЕЧ, „Величие“ са сред тези, които имат най-силно неодобрение за работата и на парламента, и на съдебната система.

По думите на Живков мобилизацията сред обществото за нови предсрочни избори намалява. Към момента 41% от българите са „за“ нови предсрочни избори, 23% казват „по-скоро да“, 13% не знаят, 6% отговарят „по-скоро не“, а 17% са категорично несъгласни.

Оценката за политическия сезон, измерена от „Маркет линкс“ е „Среден 3“, но Живков посочи, че най-голям дял от оценките – 40% е „Слаб 2“.


ADS