„Възраждане“ ще подготви конституционна жалба срещу текстове от Закона за движение по пътищата. Toва обяви в кулоарите на парламента лидерът на партията и председател на парламентарната група Костадин Костадинов.
„Ще подготвим нашата конституционна жалба.
С гласуваните вчера изменения „се нанася един жесток удар върху движението по пътищата“, смята Костадинов.
„Ако тези текстове влязат в сила, както е предвидено, реално шофьорите ще имат три избора“, посочи Костадин Костадинов.
„Единият вариант е да спазват всички ограничения, защото няма да имат възможност да нарушават правилата, но, ако го направят, ще им бъдат отнемани книжките, т.е. да карат максимум с 35 км/ч в градовете при заложени в момента между 45-50 км/ч, а извън тях с 51 км/ч, като не говорим магистралите. Другият вариант е хората да си продадат колите и да ползват влакове и автобуси. Третият вариант е да си купим кон и каруци“, добави той.
„Предвидени са 15 параграфа глоби, като минималното увеличение е двойно“, продължи Костадинов.
Сега нека да чуем и специалистите :
Новите промени в Закона за движението по пътищата са узаконен произвол и бизнес с глоби, вместо реални мерки за безопасност. За това предупреждават от Института за пътна безопасност относно последните законови промени.
„Последните промени в Закона за движението по пътищата (ЗДвП), приети от Народното събрание, не са реформа, а опасен законодателен експеримент за сметка на всички български граждани. Вместо да решат натрупаните с
Оттам посочват някои ключови проблема в новите промени в ЗДвП, които според тях са проблематични.
Първият е понятието „средна скорост“, което според ИПБ е неясно и създава условия за сигурни глоби. Организацията алармира, че в закона никъде не се посочва кой и как ще определя въпросните „определени участъци от пътя“, където ще се следи средната скорост, нито как те ще бъдат обозначавани, за да знаят водачите, че се намират в зона за контрол.
Допълнителен въпрос е и как ще се изчислява допустимата средна скорост, ако в участъка има няколко различни ограничения – на места допустимата скорост да е 90 км/ч, на други да е 60 км/ч заради ремонт, а след това пак да се връща на 90 км/ч.
„Този законодателен пропуск е умишлен.
Вторият спорен момент в промените на Закона за движение по пътищата идва от използването на общинските пътни камери, което според организацията превръща безопасността в бизнес.
„Законът дава право на общините да поставят собствени камери и да прибират 50% от събраните глоби. Това е рецепта за злоупотреби, защото създава пряк финансов стимул за общините не да подобряват пътната безопасност, а да генерират максимален брой глоби.
Вместо превенция, целта става печалба. Това поставя и фундаменталния въпрос: Защо една община да работи за намаляване на нарушенията, ако бюджетът ѝ зависи от тях?“, се казва в позицията на Института за пътна безопасност.
И сега 3 примера за пълната неадекватност и безхаберие на управляващите и най-вече на Герб!
1.По времето на бай-Тошо пътят Бургас – Созопол беше 2 платна и ограничението беше 80 км/час. От години вече пътят е с 4 платна, но ограничението е пак 80 км/час!!! Навремето, като съветник направих предложение там макс. скорост да е 90 км./час, но междуведомствената комисията по транспорт и безопасност на движението го отхвърли!
Там в тази комисия в Бургас, са едни комундели по-закостенели от съдебната ни система!
По-интересен е примера с пътя Бургас -Поморие! И там по соца бяха 2 платна и ограничение 80км./час. Сега и там са четири платна, но има един знак 80км. после един 60км и д
Но върхът на тъпотията е новият път Летище Бургас – Сл. бряг. Хубав 4 лентов път и ограничение……70 км/час! Обаче идиотизмът предстои : На същия път, но в обратна посока от Сл. бряг към летището, ограничението е ………………90км./час!!!
Няма такива тъпанари на света! В цял свят хората правят пътища, за да облекчат движението и да увеличат неговата ПРОПУСКЛИВОСТ!
Само у нас хвърляме пари за нови пътища и ги закичваме със знаци за ограничения с по-ниска скорост от преди 89 година! Изводът е, че гербаджия може да излезе от БКП, но комунизма от главата му никога! Или пък правим нови пътища, не за да улесним водачите, а за да откраднем 8 см. асфалт!
А за подкрепящите ги кавали, можем да кажем само : Има такъв народ, но не са всички-има и нормални! Успех в тази битка на Възраждане! В другата за еврото – Сори! Капитан.